volanski mehanizem

Kaj predstavlja volanski mehanizem v vašem avtomobilu?

Kaj si najprej predstavljate pod pojmom volanski mehanizem avtomobila? Večina med vami verjetno ne ve čisto točno, za kaj pravzaprav gre. Mehanizem za volan avtomobila v resnici predstavlja volanska letev. To je dolga palica, ki leži med sprednjimi kolesi.

Omenjena volanska letev oziroma palice je s krmilno gredjo povezana z volanom. Sestavljena pa je iz več delov. V večini modernejših vozil je povezana s črpalko za servo volan.

Kdaj je potrebno kakšen del volanske letve za avto zamenjati?

Volanski mehanizem za avto torej predstavlja volanska letev oziroma dolga palica med sprednjimi kolesi. V primeru da vas volan v vozilu ne uboga oziroma za njegovo obračanje potrebujete nekoliko več moči kot sicer, je seveda verjetno, da je kakšen del letve volana potrebno zamenjati.

mehanizem za volan avtomobila pretvarja krožno gibanje volana v linearno gibanje
Volan vrti zobnik, ki premika zobato letev naprej in nazaj, da krmili kolesa. Ta mehanizem za volan avtomobila pretvarja krožno gibanje volana v linearno gibanje, ki se prenese na kolesa avtomobila prek povezovalnih palic in krmilnega sklepa.

Seveda ima obračanje volana v avtomobilu poglavitno vlogo pri varni vožnji. Posledično seveda nikakor ne smete odlašati s popravilom mehanizma za volan avtomobila. Zavedati se morate, da ima volanska letev oziroma volanski mehanizem kar nekaj šibkih točk, zato morate vedno dosledno preverjati, kateri del bi bilo potrebno zamenjati. Včasih je seveda potrebna menjava kar celotne volanske letve.

Letev volana avtomobila je del krmilnega sistema

Mehanizem za volan avtomobila oziroma volanska letev predstavlja zelo pomemben del krmilnega sistema. V sodobno zasnovanih avtomobilih je krmiljenje najpogosteje omogočeno preko sistema, ki mu v pogovoru zelo pogosto pravimo zobata letev.

Ta video bo prikazal, zakaj potrebujemo volanske mehanizme za krmiljenje in kako delujejo. Razumeli bomo tudi delovanje mehanizmov za volan avtomobila.

Mehanizem volana v avtu torej omogoča, da se želena smer obračanja volana prenaša kolesa vozila. Obroč volana je preko volanskega droga povezan s pastorkom, ki je preko zobate letve povezan z jarmovim drogom, prav tako z vzvodi in preko vpetja s kolesi. Slednja pa zagotavljajo smerno vrtenje.

Samo obračanje koles na avtomobilu se izvaja tako, da volanski zasuk pastorek obrne v isto smer. Preko povezave pa se zobata letev premakne v želeno smer. Zobata letev, ki je povezana z jarmovim drogom in vzvodi, zagotavlja premikanje oziroma gibanje koles v želeno smer.

Obraba volanskega mehanizma

Seveda se mehanizem za volan avtomobila lahko poškoduje, obrabi ali pa celo uniči. Znaki in vzroki za to so seveda lahko izjemno različni.

Navadno je obraba omenjenega mehanizma v avtu posledica normalne uporabe. Po drugi strani pa je poškodba ali uničenje lahko posledica delovanja večjih sil.

Similar Posts: